Meny

Meny OBS! endast utvalda delar av bloggen finns med i denna meny. För fler inlägg, använd menyn till höger.

söndag 5 juni 2011

Massor att lära sig

Om du tror, precis som jag trodde i början, att det är väl bara att beställa en e-cigg och börja röka, så tror du helt fel!
Det finns hur mycket som helst att lära sig, både om själva e-cigaretterna vad gäller design, funktion, kvalitet, livstid, underhåll, innehåll m.m. men också och kanske viktigast av allt:
-Den medicinska biten: Fördelar, nackdelar och sideffekter av e-cigg, Går det att sluta röka med dem? Gör man det bara för skojs skull? Vad röker man? Hur röker man? Hur smakar det? Är det som en vanlig cigarett? Kan man få cancer av det? m.m. m.m.

Som sagt, det finns hur mycket som helst att lära sig, både saker som kan göra e-rökandet till en trevligare upplevelse och rent nödvändiga saker som man bör kolla upp innan man gör någonting annat.

Hjälp är på väg
Oavsett om jag nu spräckte din bubbla att det "bara är att köpa" eller om du kanske aldrig har hört talas om en elektronisk cigarett tidigare, ska jag försöka hjälpa dig en bit på vägen.
I kommande inlägg ska jag dela med mig av vad jag lärt mig hittills, så du får en bra grund att stå på innan du kliver in i denna nya värld (Eller kanske väljer att avstå helt och hållet).

Jag ska försöka ta en liten bit i taget och i långa loppet försöka täcka upp så mycket som möjligt, men jag kommer börja väldigt basic för att senare gå in mer och mer på detaljer och sedan kommer jag rapportera hur det går för- och hur jag upplever mitt eget rökande.
Det är iallafall mina planer och förhoppningar, så får vi se hur det slutar...

I nästa inlägg
kommer jag förklara för dig vad en elektronisk cigarett egentligen är.

Tillbaka till startsidan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar